Dušičky

Pred pár dňami sme oslavovali Dušičky, alebo Pamiatku zosnulých, ako iste všetci dobre viete, a to znamená, že kahančeky a kvety idú na dračku. Živé kvety samozrejme pomenej, ale tie umelé oveľa viac. Ľudia často prídu s jasnou predstavou akú kyticu chcú dať svojim zosnulým na hrob, aby si uctili ich pamiatku, a ja sa pri ich zhotovovaní vždy vyšantím. Poznám dokonca aj zopár ľudí, ktorí si kvôli kvetom berú malú pôžičku od Ferratum, aby mohli za ne zaplatiť. Teší ma keď vidím akú jasnú predstavu majú ľudia o ideálnej kytici pre zosnulých rodičov, partnerov alebo partneriek. Toto obdobie je také upustenie od každodenného stresu a zhonu, a pri krásnom (najlepšie ak neupršanom) jesennom počasí sa nachvíľu zastaviť, zaspomínať na danú osobu, uvedomiť si, aké majú šťastie, že sú stále medzi živými a poďakovať sa tam hore. Ja si vždy nájdem čas na presne takúto prechádzku, kde idem pozrieť zosnulú babičku, ktorá nás opustila len pred pár rokmi, a mám na ňu veľa krásnych spomienok, lebo som ako  malá s ňou trávila väčšinu letných prázdnin. Práve vďaka nej mám tak rada prírodu a hlavne kvety, ktoré sa mi stali celým životom. Až mi slza vyšla pri písaní tohto článku, a som rada, že som si opäť mohla takto spomenúť na veselé časy a všetky tie zážitky, ktoré som s ňou prežila. Ďakujem, babi. 🙂

Dušičky

Leave a Reply

